Plise takuuehdot

Pliseverhoille takuuehdot

  1. Takuuehtoihin sisältyy hoito-ohjeet, toimitus/käyttöehdot ja tekniset tiedot
  2. Takuu koskee pliseiden teknistä rakennetta, toimivuutta, komponentteja sekä materiaalin laatua sekä kestävyyttä normaali käytössä.
  3. Takuu koskee komponenttien toimivuutta, ei väärinasennettujen verhojen toimimattomuutta.
  4. Värisävyn tilaaja hyväksyy nettisivujemme KUVAUKSEN perusteella. Värin oikeellisuuden ja kankaan luonteen voi tarkistaa pyytämällä maksuttoman kangasnäytteen kirjekuoressa myynti@verhomatto.fi
  5. Takuu on voimassa toimituspäivästä 2 vuotta
  6. Takuuseen ei sisälly veitsellä avatun pakkauksen vahinkoja verhon kankaalle, rungolle ja naruille
  7. Takuuseen ei sisälly puutteellisesti itse asennetun verhon tippuminen ja siitä rikkoutuminen
  8. Takuuseen ei sisälly tilaajan omasta toiminnasta aiheutunut verhon tippuminen
  9. Takuuseen ei sisälly asiakkaan omat mittavirheet
  10. Normaali kuljetusvakuutuksemme korvaa kuljetusvahingot edellyttäen, että näkyvä vahinko kirjataan kuormakirjaan. Näkymättömistä vahingoista on ilmoitettava viipymättä Verho- ja Mattopalvelu Vema Oy:lle sähköpostitse myynti@verhomatto.fi
  11. Takuu ei koske normaalia kulumista
  12. REKLAMAATIOTILANTEISSA edellytämme digikuvia viallisesta verhosta sähköpostilla seuraavasti
    -  1kpl kaukokuva vahingosta/valmistusviasta
    -  1kpl lähikuva vahingosta/valmistusviasta
  13. Kuvaamme kaikki verhot valmistusvaiheessa ja vertaamme kuvia reklamaatiokuviin
  14. Toimitamme valmistusviallisista korvaava verho mahdollisimman nopeasti
  15. Reklamaatioverho tilaaja palauttaa vain pyydettäessä. Vema maksaa palautuskulut.
    Tilaaja maksaa toimituskulut mikäli palauttaa pyytämättä.
  16. Mikäli takuukorjaukseen noudettu verho osoittautuu toimivaksi, asiakas maksaa kuljetuskulut sekä työkulut.
  17. Tilaaja vastaa itse kaikista tilaamistaan kuluista, jotka aiheutuvat muusta kuin Veman takuukorjauksista.



Hoito-ohjeet

  1. Plisverhon voi puhdistaa seuraavasti:
    - viikottain kangas ripsitään pehmeällä harjalla
    - tahranpoistoon Tekstiilien pesuaineemme TAI muu biologisesti hajoava pesuaine.
      Mikäli käytetään neutraalia yleispesuainetta, joka ei biologisesti hajoava, on pesuaine
      huuhdeltava kankaasta puhtaalla vedellä.
    - kauttaaltaan likainen plise upotetaan pesuohjeidemme mukaisesti pesuveteen
  2. Älä höyrytä kangasta
  3. Pesuaineina ei saa käyttää happamia eikä emäksisiä aineita.
  4. Pesuaineena voi käyttää biologisesti hajoavaa pesuainetta
  5. Pesuvälineenä ei saa käyttää hankaavia harjoja/sieniä.
  6. Pesuvälineenä voi käyttää froteeliinaa, mikrokuituliinaa tai pehmytsientä.
  7. Kankaaseen ei saa levittää hoitoaineita muuta kuin likaahylkivä aine

Tilaus - toimitus- ja käyttöehdot pliseverhoille

  1. Pliseverho tilataan verkkokaupastamme seuraavasti:
    - käyttömekanismi tilataan halutulla leveydellä
    - kangas tilataan samalla leveydellä ja halutulla korkeudella
  2. Asiakas hyväksyy tilauksessa värin mikäli ei ole pyytänyt näytettä.
    Värimääritelmä on paikkansa pitävä tuotesivulla esim. "vaalea harmaa".
    Nettikuva väristä tulostuu tilaajan näytössä konekohtaisen  värimääritysten mukaan.
    Värimääritelmä "vaalea harmaa" on yleisvärinimitys ja sisältää paljon eri nyansseja.
    Varmistaakseen oikean värin, tilaajan on pyydettävä näyte.
  3. Tilaaja hyväksyy tilauksessa kankaan luonne ja ymmärtää tilatessa seuraavat määreet:
    - osittain peittävä kangas = päivällä sisälle läpinäkymätön kangas mutta illalla sisälle läpinäkyvä kangas
    - peittävä kangas = läpinäkymätön kangas mutta ei pimentävä kangas
    - pimentävä kangas = pimentää kankaan osalta 100%, ei pimennä narureikien osalta.
    Poislukien pimentävä Montreal, jossa ei ole narureikiä.
  4. Tilaaja hyväksyy tilauksessa mekanismin luonteeseen tilatessa type 14 ja 15 verhoja, verhot ylösvedettynä, narut ovat pitkiä ja edellyttää erillistä narupaalua narujen sitomiseksi siististi.
  5. Tilaaja tutustuu mittausohjeisiin.
    Mikäli ohjeet eivät sovi omaan ikkunakohteeseen, konsultaatiota annetaan  myynti@verhomatto.fi
    Kysymykseen mukaan digikuvat asennettavasta pinnasta. Tällöin virheet konsultaatiosta eliminoituvat.
    Vema vastaa väärästä digikuviin perustuvasta konsultaatiosta toimittamalla uuden verhon.
    Vema ei vastaa annetuista vääristä mitoista, ainoastaan oikean tyypin valinnasta sekä
    konsultoi mittauksessa. Konsultaatio aina kirjallisena. Suullinen konsultaatio ilman kuvia ei sido Vemaa.
    Asiakas vastaa kokonaisuudessaan väärästä tilauksesta ilman konsultaatiota.
  6. Vema sitoutuu toimittamaan tilauksen sisällön mukaisen pliseverhon tilausvahvistuksen tiedoin muuttamatta tietoja.
  7. Mikäli asiakas on tehnyt väärän tilauksen (koko, väri, malli jne...), maksanut ja haluaa oikaista tilausta, on se
    tehtävä heti samana päivänä kuin itse tilaus.  Oikaisu sähköpostitse, johon liitetty tilausvahvistus.
    Verho- ja Mattopalvelu Vema oikaisee tilauksen ja lähettää oikaisusta maksumuutoksen, palautuksen tai lisäveloituksen mikäli tilaus ei ole ehtinyt siirtyä tuotantoon ja tilauksen sisältöä ei olla ehditty alkaa valmistamaan.
    Valmistuksen aloituksesta asiakas on velvollinen korvaamaan materiaalin osuus muutoksesta,
    mutta mikäli valmistus on ehtinyt pitkälle, valmiiksi rullaverhoksi, muutoksia ei oteta vastaan.
    Määrämittaisten, asiakkaan omilla mitoilla valmistettujen tuotteiden osalta palautus- ja peruutusoikeutta ei ole
  8. Tilausvahvistuksessa olevat mitat ovat korkeudeltaan käyttömittoja ja leveydeltään valinnan mukaan kokonaismittoja (piikkimittoja)
    Tilaaja hyväksyy tämän maksaessaan tilausta.
  9. Tilaajan on tutustuttava ennen tilausta tilausohjeisiin ja tilaus ei saa ylittää maksimi leveysmittaa ja/tai korkeusmittaa, jotka esitetty tuotteen kohdalla. Verkkokaupan mitta syöttökentät ottavat vastaan suuremmat mitat kuin tuotteen kohdalla ohjeissa mainittu. Mikäli valmistusta ei pystytä suorittamaan liian suuren verhon tilauksessa, Vema purkaa kaupan ja palauttaa maksetun rahan. 
  10. Mikäli tilaukseen sisältyy asennustilaus, toimitus käyttövalmiiksi asennettuna. Asennus ei sisällä tilaajan omilla toimenpiteillä alastippunutta pliseverhon uudelleen asennusta. Uudesta asennuksesta peritään uusi asennusmaksu ja aloitusmaksu. Mikäli tilaukseen ei sisälly tarkistusmittausta, tilaaja vastaa siitä, että pliseverho on tilattu sopivana asennuspintaan, jotta asennus onnistuu. Mikäli asennus ei onnistu, Vema ei palauta asennuksen aloitusmaksua.
  11. Asennustakuu sisältää asennuksen pitävyyttä ja tuotteen toimivuuden poislukien väärästä käytöstä johtuvaa kankaan putoamista. Tilaaja vastaa, että tilaamalleen asennuspinnalle pystyy asentamaan pliseverhon. Mikäli asennuspintana on kipsiseinä ilman pitäviä aluspintoja tai koolauskohtia, tilaaja on velvollinen tilaamaan ennen asennusta alustustyöt. Mikäli näin ei ole toimittu, Vema pidättää asennuksen aloitusmaksun ja palauttaa asennusmaksun mikäli pliseverhoa ei asenneta tai pystytä asentamaan tilattuun asennuspintaan. Mikäli tilaaja kuitenkin asennuttaa tilaamansa pliseverhon Vemalla huonosti pitävään kohtaan, tilaaja vastaa vahingoista pliseverhon tippuessa käytössä. Pääkaupunkiseudulla tilaaja turvaa tuotteen toimivuuden haluamalleen asennuspinnalle tilaamalla tarkistusmittauksen. Tarkistusmittauksen voi tilata ilman verhojen tilaamista. Tarkistusmittausmaksu on 80,00€
  12. Vema korjaa omalla kustannuksellaan Veman asentamat asennusvialliset tuotteet poislukien kohtien 10 ja 11 tilaajan omasta toiminnasta aiheutunutta tippumista.
  13. Tilaaja vastaa itse kaikista tilaamistaan muista kuluista. Vema ei osallistu välillisiin kuluihin, kuten esim. asennuskustannuksiin mikäli tuote uusitaan takuukorjauksena.
  14. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan keskenään neuvottelemalla ja ratkaisemattomat erimielisyydet kuluttaja voi saattaa kunnan kuluttajavalituslautakunnan käsittelyyn ja yritykset voivat saattaa käräjäoikeuden ratkaistavaksi.