verhopalvelu.fi

tuotteiden tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot


Toimitusajat
Maksu

Tilauksen muutos
Vastuu
Maksutavat
Hinnat
Toimitus
Näytteet/värien oikeellisuus
Peruutusoikeus
Palauttaminen
Kuljetusvahinko


VERKKOKAUPPATILAUS TILAAJALLE HALVIN TAPA TILATA

TOIMITUSAIKA TUOTTEILLA 1 - 3 viikkoa riippuen tuoteryhmästä ja tilatun tuoteryhmän tuotteesta.
Toimitusajat tuotteen valmistumiselle, ei asennukselle niillä paikkakunnilla joissa asennuksen on mahdollista tilata.
Asennus sovitaan tuotteen valmistumisen jälkeen ja toimitusaika asennuksella sesongin ja asentajan/tilaajan keskinäisen aikataulun mukaan. Mikäli tilaukseen on liitetty asennus, toimitusaika + 2-3 viikkoa tuotteen valmistumiselle.

Toimitusaika lasketaan maksetusta tilauksesta / arkipäivät.  Sesonkiaikana toimitusaika on liukuman yläpäässä lukuunottamatta sälekaihtimet, joissa toimitusaika riippuu maksupäivästä.

TOIMITUSEHDOT kotiinkuljetukselle ovat seuraavat:

- alle 290cm pitkät toimituspakkaukset toimitetaan tilaajan ovelle
- yli 290cm lisämaksullinen toimitus toimitetaan tilaajan osoitteeseen katutasolle
  ja tilaaja vastaa itse toimituspakkauksen eteenpäin kuljetuksesta kerroksiin
- toimitus saariin lähellä pakettina lähimpään noutopisteeseen mantereella
- tilaaja hyväksyy toimituksen allekirjoituksella rahtikirjaan
- tilaajan on merkittävä kuormakirjaan paketin ruhjeet tai selkeän rikkoutumisen

Mikäli tilaaja tilaa verhon/verhot ja asennuspalvelun verkkokaupastamme tai myymälästämme Pääkaupunkiseudulle ja paketin koko on yli 290cm, tilaajan on varmistettava, että paketti mahtuu sisäkautta tilattuun asennuskohteeseen. Tämä koskee pitkiä paketteja. Asennusta ei voi suorittaa mikäli pakettia ei saada tilauskerrokseen. Tilaaja vastaa itse järjestelyistä paketin ulkokautta toimitukselle. Asennushintoihin sisältyy esteetön pääsy tuotteineen asennuskohteeseen.

ASENNUSTILAUKSISSA ASENTAJA SOITTAA JA SOPII AJAN TUOTTEEN VALMISTUMISEN JÄLKEEN.  ASENNUSAIKA SOPIMUKSEN MUKAAN MA-PE klo 09-16 välillä.

ALLA TOIMITUSAJAT TUOTTEEN VALMISTUMISELLE
Valmistumisaikaan lisätään lähetysaika riippuen asuinpaikkakunnasta +1-5 arkipäivää
Mikäli tilattu useaa eri tuotetta, toimitus yhdellä kuljetuskerralla. Sama pätee tilaukseen asennuksella. Asennus, kun kaikki tilatut eri tuoteryhmän tuotteet valmistuneet.

TUOTERYHMÄ TUOTE TOIMITUSAIKA
valmistukselle
+ lähetysaika
Sälekaihtimet Sunorek Sälekaihdin
omalla mitalla
Maksusta n. 1 viikko
Erikoiskaihtimet vinokaihtimet,
16mm,35mm,50mm
Maksusta 2-3 viikkoa
Sälekaihdin varaosat varaosat Maksusta 2-5 päivää
Rullaverhot käsikäyttöiset Maksusta n. 1 viikko
Rullaverhot sähkökäyttöiset Maksusta 3-4 viikkoa
Rullaverhot Varaosat Maksusta n. 1viikko
Parvekeverhot kaikki Maksusta 1-2 viikkoa
Puusälekaihtimet Mallistot Maksusta 2-3 viikkoa
Pystylamellikaihtimet kaikki Maksusta 1-2 viikkoa
Plisekaihtimet kaikki Maksusta 2-3 viikkoa
Verhokiskot kaikki Maksusta 1-2 viikkoa
Verhotangot mallisto >> Maksusta 1-2 viikkoa
Verhot mallisto >> Maksusta 1-2 viikkoa
Verhot palosuojatut mallisto >> Maksusta 2-4 viikkoa
Hyttyssuojat Tulossa uusi
mallisto
Maksusta n.1-2 viikkoa
Markiisit kaikki Maksusta 2-3 viikkoa
Markiisikankaat
(Pinnasuojat)
kaikki Maksusta 2-3 viikkoa



Maksu

  • Verkkokauppatilaus maksetaan joko per heti tai tilisiirto/lasku valinnalla 6 päivän maksuajalla
  • Ainoastaan maksetun suorituksen jälkeen räätälöidyt tuotteet siirtyvät tuotantoon ja tilatut tuotteet toimitetaan
  • Tilaaja saa tilausvahvistuksen tilauksestaan heti tilauksen jälkeen kirjautumisessa antamaansa sähköpostiosoitteseen. Tilausvahvistuksessa on kaikki maksuun liittyvä tieto ja on virallinen verottajalle toimitettava dokumentti.
  • Tilausvahvituksen mitat ovat valmistusmittoja
  • Tilausvahvistus on myös takuutodistus
  • Pyydettäessä erikseen postissa tai sähköpostitse toimitettavasta muusta kuitista kuin verkkokaupastamme tulostuneesta kuitista Vema perii 5€
  • Toimitusaika lasketaan arkipäivinä tulostuneesta maksusta
  • Mikäli toimitusta halutaan kiirehtiä, on hyvä ottaa kopio verkkopankin maksutositteesta ja toimittaa se sähköpostitse myynti@verhomatto.fi

 

Tilauksen muutos
 

  • Perimme väärästä tilauksesta tilauksen muutosmaksun 5,00 Eur. Tilaaja voi myös suorittaa uuden tilauksen mikäli maksuvaihtoehdoksi on valittu tilisiirto ja maksua ei ole vielä suoritettu. Mikäli määrämittainen tilaus on ehtinyt siirtyä valmistukseen ja tuotteet on valmistettu, ei tilausta voi enää muuttaa tai perua.


Vastuu

Vastuu tilausmitoista on asiakkaalla. Vemalla on valmistus-, toimitus- ja tuotevastuu tilauksen mukaisesti. Takuu toimitetuilla tuotteilla on 2 vuotta toimituspäivästä lukien.
Toimitukseen liittyvät huomautukset 14 päivän sisällä vastaanotetusta toimituksesta. Vajaa tai puutteellinen lähetys korjataan välittömästi nopealla aikataululla. Tilaaja vastaa kaikista kuluista itse, mikäli noutaa puutteet omatoimisesti muualta kuin Vemalta. Vema ei vastaa välillisistä kuluista.
Tilaajan vastuulla on tuotepaketin/pakettien avaaminen 14 vuorokauden sisällä. Mikäli avaaminen tapahtuu myöhemmin, Vema vastaa harkintansa mukaan. Vastaanotetusta lähetyksestä yli 3kk ylittävistä huomatuksista toimituksen suhteen Vema ei vastaa. Itse tuotetakuu on 2 vuotta vastaanotetusta toimituksesta.

Maksutavat verkkopankit ja Luottokunta

MAKSUTAVAT  VERHOMATTO.FI  VERKKOKAUPOISSAMME
laatumatto.fi - verhopalvelu.fi - rugdoctor.fi - cleandoctor.fi



1) VERKKOPANKISSA
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Tapiola, Sampo, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Ålandsbanken sekä Handelsbanken. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta.
Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7 Ylistönmäentie 26 40500 JYVÄSKYLÄ Puhelin: 0207-181830

2) LUOTTOKUNNAN MAKSUTAVOILLA
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Visa, Mastercard ja Visa Electron Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta.
Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7 Ylistönmäentie 26 40500 JYVÄSKYLÄ Puhelin: 0207-181830

3) TILISIIRROLLA
Kaupungit, kunnat, yhdistykset, suuret yritykset. Ylipäätään tilaajat joilla on tilausoikeus mutta ei mahdollisuutta maksuun verkkopankissa. Myöskin yksityiset asiakkaat, jotka eivät halua käyttää tarjoamaamme Suomen Verkkomaksut Oy:n maksuväylää, vaan haluavat maksaa omassa verkkopankissa tai pankin konttorissa. Tilisiirto on lasku ja määrämittaiset tilaukset menevät ainoastaan maksun jälkeen valmistukseen. Kaupungit, kunnat ja suuret yritykset laskutus toimituksen jälkeen maksuehdolla.

4) OSAMAKSULLA
Laskutus- ja osamaksupalvelun toteuttaa Collector.
Collector-laskuasiakkaana voit tehdä ostoksia laskulla aina
1000 euroon asti. Laskuun lisätään ainoastaan laskutusmaksu,
joka on 3 euroa. Laskun maksun tapahtuessa maksuehtojen mukaisesti muita kustannuksia ei tule. Jos laskun maksu viivästyy, peritään 5 euron viivästysmaksu. Laskuasiakkaan tulee olla 20 vuotta täyttänyt. Luottotiedot tarkistetaan.
Laskuasiakkaana voit valita kaksi maksutapaa. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen 24 kuukaudelle, jolloin sinusta tulee automaattisesti tiliasiakas. Tiliasiakkaalla on mahdollisuus jakaa lasku eriin oman taloudellisen tilanteensa mukaisesti, kuitenkin enintään 24 kuukaudelle. Laskuun lisätään korko (1,71%) ja laskutusmaksu, joka on 3 euroa.

OSAMAKSUVAIHTOEHTO ON TARKOITETTU AINOASTAAN YKSITYISASIAKKAILLE

MÄÄRÄMITTAISILLA, ASIAKKAAN OMILLA YKSILÖLLISILLÄ TILAUSMITOILLA VALMISTETTUJEN TUOTTEIDEN PERUUTUSOIKEUS TILAUKSEN JA MAKSUN JÄLKEEN ON MÄÄRITELTY KULUTTAJASUOJALAISSA. OSAMAKSUKAUPASSA VALMISTUS ALOITETAAN TILAUKSEN JÄLKEEN. PERUUTUS OSAMAKSUKAUPASSA TILAUKSEN  JÄLKEEN ON MAHDOLLISTA MIKÄLI TUOTETTA EI OLE RYHDYTTY VALMISTAMAAN.

MUILLA MAKSUTAVOILLA MAKSUN JA VALMISTUKSEN ALOITUKSEN JÄLKEEN EI PERUUTUSOIKEUTTA OLE. KAUPPA PURKAANTUU KAIKISSA TAPAUKSISSA AINOASTAAN  ELLEI VALMISTAJA PYSTY VALMISTAMAAN TILATTUA TUOTETTA. TÄLLÖIN MAKSETUT RAHAT PALAUTETAAN TILAAJALLE JA OSAMAKSUKAUPASSA SOPIMUS PURKAUTUU.

VALMISTUOTTEIDEN PERUUTUSOIKEUS ON 14 VRK HUOLIMATTA MILLÄ MAKSUTAVALLA TUOTE TILATTU. TUOTETTA EI KUITENKAAN LÄHETETÄ TILAAJALLE ENNEN MAKSUA. TÄLLÄ ELIMINOIMME VÄÄRÄT TILAUKSET.

Takuuehdot hyväksytään tilauksen yhteydessä. Mikäli niitä ei ole, sovelletaan yleisiä toimitusehtoja.

Hinnat

Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Tilauspäivän hinta on kuitenkin Verho- ja mattopalvelu Vema Oy:tä sitova. Räätälöityjen, määrämittaisten tuotteiden tilausvahvistus hintoineen on voimassa tilausvahvistuksessa mainittuun eräpäivään saakka. Mikäli tilausvahvistusta ei vahvisteta maksulla ja hinnat ovat muuttuneet eräpäivän jälkeen ja maksu suoritetaan tilausvahvistuksen tiedoilla eräpäivän jälkeen, on Vemalla oikeus laskuttaa erotus. Vemalla on myös oikeus palauttaa maksettu summa. Kaikki hinnat sisältävät alv 24% sekä toimituskulut seuraavasti:

Toimitus

Katso toimitusmaksut täältä >>
Määrämittaisten verhotuotteiden alle 290cm pitkä tilauspaketti toimitus kotiinkuljetuksella tilausvahvistuksessa mainitulla toimitusmaksulla - kappaletavaroiden, kuten tilattujen varaosien kuljetus lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen, josta nouto. Postin kanssa Vemalla ei ole sopimusta ja Postin kuljetuspalvelua ei ole tarjolla. Tilaaja vastaa, että kirjautumisessa annettu toimitusosoite on voimassa. Mikäli toimitusosoite on eri kuin kirjautumisessa annettu, vastaa tilaaja kaikesta kustannuksesta joka aiheutuu kuljetusliikkeen palauttaessa lähetystä Vemalle uudelleen toimitusta varten. Yli 290cm pitkien tilauspakettien toimitusehto on kotiinkuljetus lisämaksusta. Mikäli lisämaksua ei ole maksettu, tällöin nouto myymälästä.

Ostoskorin/kassan loppusumma kirjautumisen jälkeen sisältää alle 290cm pitkien tilauspakkausten osalta kotiinkuljetuksen ja on kokonaiskustannus tilaukselle. Yli 290cm pitkien tilauspakkausten osalta Vemalla on oikeus periä lisähinta.
Toimitus KOKO EU-SUOMEN ALUEELLA kotiinkuljetuksena lukuunottamatta saaret. Saaret lähellä-pakettina.

Näytteet / Värien oikeellisuus

Toimitamme pyydettäessä tuotteen näytteen/näytteet vahvistuksena värin sopivuudesta tilaajalle.
Näytetoimitus on ilmainen ja harkinnanvarainen. Toimitamme näytteen/näytteet veloituksetta, jotka on palautettava.
Tilaajalle toimitamme eri pyynnöstä kaikki tilattujen tuotteiden näytteet, jotka on palautettava. Tilaaja on velvollinen tarkistamaan tilaamansa värin soveltuvuus, mikäli tilaa aiemmin tilaamansa väriä lisää, koska tuotantoerissä on poikkeamaa ja myöskin värejä poistuu ja korvaavia tulee tilalle.

Toimitetut näytteet on palautettava 1 viikon sisällä. Jätetyt näytteet asiakkaan omalla kustannuksella ja postitetut näytteet palautuskuoressa.
Palauttamattomista tai rikotuista näytteistä veloitetaan 35,00 Eur/näyte

Tilaaja hyväksyy verkkokauppamme kankaan tai säleen värisävyn ja struktuurin, mikäli näytettä ei ole pyydetty nähtäväksi. Kankaan ja säleen kohdalla esitetty kuvaus on paikkansa pitävä, enemmän kuin tietokoneen näytöllä kuva säleestä tai kankaasta.

Asiakkaalla on mahdollisuus korjata maksamansa räätälöidysti valmistettavan tuotteen tietoja heti seuraavana arkipäivänä tilauksen maksamisesta. Mikäli muutos aiheuttaa lisäveloituksen mittojen muutoksesta aiheutuen, toimittaa Vema lisälaskun sähköpostitse. Mikäli tilauksen valmistus on aloitettu, ei muutosoikeutta ole.

Peruutusoikeus kuluttajakaupassa

Suomen kuluttajasuojalain mukaan ostajalla on 14 päivän peruutus- ja vaihto-oikeus tuotteen ostamisesta.

Peruutus- palautus - ja vaihto-oikeus ei koske:

  • Asiakkaalle räätälöidyin mitoin valmistetun tuotteen esim, verhodrapeeraus palauttamista tai vaihtoa.
  • Asiakkaan yksilöllisien mitoin tilaamia esim. sälekaihdin, rullaverho, puukaihdin, lamelli- ja markiisiratkaisuja, niiden palautusta tai vaihtoa.
  • Avattuja ja käytettyjä palautusoikeuden piiriin kuuluvia tuotteita.
Vastuu määrämittaisten, asiakkaan omilla mitoilla valmistettujen tuotteiden mitoista
  • Tilaaja on vastuussa antamistaan mitoista. Jokaisesta tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostiin ja myöskin tilaajan omiin tietoihin, johon voi kirjautua saamillaan käyttäjätunnuksella sekä salasanalla. Tilaaja vahvistaa mitat maksullaan. Tilaajan vastuulla on tarkistaa tilausvahvistus ja siinä olevat tiedot ja ilmoitettava välittömästi sähköpostitse myynti@verhomatto.fi tai viimeistään seuraavaan päivään mennessä, mikäli mitat eivät sovikaan tilattuun paikkaan. Tilaus voidaan muuttaa mikäli tilaus ei ole ehtinyt tuotantoon. Mikäli tilaus on ehtinyt tuotantoon, Vema laskuttaa muutoksesta aiheutuvat kustannukset.
  • Tilausvahvistuksessa olevat mitat ovat valmistusmittoja
  • Tilaaja vastaa mitoista myös siinä tapauksessa, vaikka tilaukseen sisältyy asennus. Asennuksen tilaus ei poista tilaajan vastuuta mitoista.
  • Mikäli tilaaja haluaa varmistua tuotteen soveltuvuutta juuri siihen tilaan, on tilaajalla käytettävissä maksuton konsultaatio sähköpostitse myynti@verhomatto.fi. Konsultaatiokysymykseen on liitettävä lähi- ja kaukokuva kysyttävästä asennuspinnasta. Ilman kuvia vastaus ei sido Vemaa. Pääkaupunkiseudulla tilaajalla on käytettävissä myös maksullinen tarkistusmittaus, jonka konsultaatio sitoo Vemaa. Ilman maksutonta konsultaatiota tai maksullista tarkistusmittausta asiakas vastaa antamistaan mitoista ja niiden pitävyydestä siihen asennuspaikkaan, johon tuote kiinnitetään huolimatta tilatusta asennuspalvelusta. Asennuspalvelun tilaaminen ei poista asiakkaan vastuuta antamista mitoista.

Palautusoikeus on kuljetuksessa vahingoittuneella räätälöidysti valmistetulla tuotteella ainoastaan mikäli Vema näin pyytää. Kuljetusvahingon merkintä rahtikirjaan on tilaajan vastuulla. Mikäli merkintää rahtikirjaan kuljetusvahingosta ei suoriteta, ei ole myöskään jälkeenpäin todistettavaa kuljetusvahinkoa, joka saattaisi kuljetusliikkeen vastuuseen. Tällöin vastuu siirtyy tilaajalle. Vahingoittuneen tuotteen pakkauksia ei saa purkaa. Vema toimittaa uuden vastaavan tuotteen tilalle edellyttäen merkintää rahtikirjassa. Vemalla on oikeus saada vahingoittunut tai väärin valmistettu tuotelähetys takaisin pyynnöstä. Mikäli pyyntöä ei esitetä, ei tuotetta/tuotteita saa palauttaa. Mikäli palautus tapahtuu, kuljetuskustannuksista vastaa palauttaja.

Peruutus- ja vaihto-oikeus on kaikilla valmistuotteillamme huomioiden maksullisen kuljetuksen.
Kaikissa valmistuotteissamme hinta on määrätty Euroa/kpl/pakkaus merkinnällä.
Ei koske räätälöityjä tuotteita tai niihin kiinteästi kuuluvia osia.

Ostajan on ilmoitettava 14 vuorokauden kuluessa Verho- ja Mattopalvelu Vema Oy:lle ostamansa valmistuotteen palautuksesta. Kuljetusvahingoittuneiden tuotteiden osalta Verho- ja Mattopalvelu Vema Oy määrittää palautusoikeuden.

Suosittelemme kalliiden tuotteiden palauttamisessa vakuuttamista.


Muista, että valmistuotteiden palautuksessa:

  • Pakkauksen on oltava avaamaton
  • Tuotteen on oltava käyttämätön
  • Kuljetusvahingosta on oltava merkintä kuormakirjassa

PALAUTUS

MAKSUTONTA PALAUTUSOIKEUTTA EI SISÄLLY TUOTTEIDEN TILAAJALLE. Määrämittaisen tilaustuotteen palautusoikeutta ei ole sisältynyt ennenkään kuluttasuojalain ehtoihin. 13.6.2014 voimaan tuleva lainmuutos palautusoikeuteen ja siihen perustuvaan oikeuteen palauttaa valmistuote maksutta, poistuu tilaajan oikeuksista mikäli verkkokauppa niin määrittelee toimitusehtonsa. Verkkokaupassamme ei ole maksutonta palautusoikeutta johtuen tuotteiden halvasta hinnoittelusta.

Palautuksessa pakkaa tuote niin, että se kestää kuljetuksen. Käytä, mikäli mahdollista, samoja pakkaustarvikkeita joilla tuote toimitettiin. Valmistuotteessa pakkaus oltava sama kuin toimitettaessa. Määrämittaista tuotetta ei saa palauttaa ilman myyjän lupaa. Kaikissa tapauksissa palauttaja maksaa kuljetuskustannuksem. Poikkeuksena, että Vema haluaa toimitetun tuotteen takaisin.


KULJETUSVAHINKO

  1. Tilaajan vastaanottaessaan pakkausta tulee hänen tarkistaa pakkauksen kunto. Mikäli pakkauksessa näkyviä ruhjeita, on huomio kirjattava kuljettajan antamaan vastaanottorahtikirjaan. Mikäli näkyvä ruhje, pakkaus on avattava ja tarkistettava sisällön vahingot ja merkittävä huomiot rahtikirjaan. 
  2. Asioiden nopeuttamiseksi on suositeltavaa ottaa vahingoittuneesta paketista ja tuotteesta digikuva, mikäli mahdollista ja kuvan/kuvien toimittamista sähköpostitse myynti@verhomatto.fi
    Kuva ei korvaa merkintää rahtikirjaan eikä myöskään suullinen huomautus kuljettajalle rikkoutuneesta paketista.
  3. Tilaaja saa uuden tuotteen ja Vema hoitaa noutopyynnön vahingoittuneelle tuotteelle sen jälkeen, kun vahinko on kirjautunut kuljetusyrityksen tiedostoihin rahtikirjamerkintöjen kautta. Ilman rahtikirjamerkintää kuljetusvahinkoa ei ole syntynyt.
Tilaaja sitoutuu varmistamaan pakkauksen kunto vastaanottaessaan lähetystä ja tekemään tarvittaessa merkinnät rahtikirjaan.


Verho- ja Mattopalvelu Vema Oy puhelin 010 309 4280  tai sähköpostitse myynti@verhomatto.fi konsultoi epäselvissä palautustilanteissa oikeat ratkaisut.

Verho- ja Mattopalvelu Vema Oy palauttaa valmistuotteesta maksetun summan tilille välittömästi tarkastettuamme palautetun tuotteen virheettömyyden.